730M yra trijų vagonų dyzelinis traukinys, nuo 2014 metų eksploatuojamas
"Baltarusijos geležinkeliuose" (3 vnt.), maršrute Minskas - Vilnius.
Baltarusijoje traukiniui suteiktas ДП3 (DP3) serijos pavadinimas, o
numeracija nuo 001 iki 003. Visi trys traukiniai priskirti Minsko depui
(Минск-сорт.).
2014 m. lapkričio 28 d. AB "Lietuvos geležinkeliai" pasirašė su Lenkijos geležinkelių riedmenų gamintoja "PESA Bydgoszcz SA" sutartį dėl 7 dyzelinių traukinių 730M pirkimo. Pirmasis traukinys į Lietuvą turėjo būti pristatytas 2016 m. pradžioje.
2014 m. lapkričio 28 d. AB "Lietuvos geležinkeliai" pasirašė su Lenkijos geležinkelių riedmenų gamintoja "PESA Bydgoszcz SA" sutartį dėl 7 dyzelinių traukinių 730M pirkimo. Pirmasis traukinys į Lietuvą turėjo būti pristatytas 2016 m. pradžioje.
Žemiau keletas kadrų iš traukinio prezentacijos Vilniaus geležinkelio stotyje:
Tiesą
sakant, pirmas įspūdis tikrai geras, labai tinkamai parinktas traukinio
dažymas, puikiai dera sidabrinė spalva su raudona ir juoda langų
linijoje. Šalia važiuojantis dyzelinis traukinys DR1A atrodė kaip
seniena, nors ir šiems traukiniams dar važinėt ir važinėt.
Traukinyje
iš viso yra 150 sėdimų vietų, iš jų 16 - 1 klasės. Taip pat įrengtos
vietos neįgaliesiems (kartu su pritaikytu tualetu), numatytos vietos
dviračių vežimui. Dyzelinis traukinys 730ML esminių skirtumų nuo
baltarusiško DP3 neturi, išskyrus salono interjerą ir kėdes, kurios "Lietuvos geležinkelių" traukinyje yra kur kas patogesnės.
Traukinio
prezentacijoje apsilankė gausus būrys žurnalistų, politikų, taip pat
susisiekimo ministras, tačiau tenka konstatuoti, kad traukinio
prezentacija nebuvo skirta plačiajai visuomenei ir keleiviams iš arčiau
susipažinti ir įvertinti "Lietuvos geležinkelių" pirkinį bei tokiu būdu
paskatinti daugiau žmonių naudotis geležinkelių transportu. Juk kažin,
ar ministrai, politikai ir valdininkai važinėja viešuoju transportu?
Kad
traukinys galėtų vežti keleivius, būtina atlikti įvairias procedūras,
susijusias su traukinio bandymais (greičio, stabdymo, signalizacijos ir
saugos sistemų veikimo bei kt.). Atsižvelgiant į tai, nuo vasario
mėnesio antros pusės pradėti bandomieji traukinio važiavimai tarpstotyje
Pabradė - Švenčionėliai ir greičio bandymai tarpstotyje Kaišiadorys -
Pravieniškės. Žemiau keletas nuotraukų iš "bandymų poligonais" tapusių
tarpstočių.
2016
vasario 20 d. (šeštadienį) 730ML-001 kartu su ČME3M-6750 išvažiuoja iš
elektrinių traukinių depo Naujojoje Vilnioje į stotį, o iš ten - į
Pabradės geležinkelio stotį, kur savo eiga bus bandomas tarpstotyje
Pabradė - Švenčionėliai:
Vaizdas iš galo:
Taip pat galima pažiūrėti ir vaizdo klipą iš bandymų:
Vasario 22 d. (pirmadienį) 730ML-001 pavyko nufotografuoti grįžtantį į Vilniaus depą kartu su M62KEOS-1091:
Pirmieji dyzelinio traukinio 730ML-001 greičio bandymai pradėti kovo 2 ir 6 d. tarpstotyje Kaišiadorys - Pravieniškės.
Traukinį greičio bandymuose pavyko nufotografuoti kovo 6 d. (sekmadienį) Pamierio stotelėje, važiuojantį link Pravieniškių:
Traukinį greičio bandymuose pavyko nufotografuoti kovo 6 d. (sekmadienį) Pamierio stotelėje, važiuojantį link Pravieniškių:
Ir tuo pačiu keliu grįžtantį atgal į Kaišiadoris:
Neoficialiais šaltiniais žinoma, kad traukinys įsibėgėjo iki 154 km/h.
Ir galiausiai nufotografuotas Kaišiadorių stotyje, laukiantis eismo pertraukos:
Ir galiausiai nufotografuotas Kaišiadorių stotyje, laukiantis eismo pertraukos:
Belieka tikėtis, kad traukinio eksploatacija su keleiviais bus sėkminga.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą