2016 m. kovo 25 d., penktadienis

Pesa 730ML Lietuvos geležinkeliams

730M yra trijų vagonų dyzelinis traukinys, nuo 2014 metų eksploatuojamas "Baltarusijos geležinkeliuose" (3 vnt.), maršrute Minskas - Vilnius. Baltarusijoje traukiniui suteiktas ДП3 (DP3) serijos pavadinimas, o numeracija nuo 001 iki 003. Visi trys traukiniai priskirti Minsko depui (Минск-сорт.).

2014 m. lapkričio 28 d.  AB "Lietuvos geležinkeliai" pasirašė su Lenkijos geležinkelių riedmenų gamintoja "PESA Bydgoszcz SA" sutartį dėl 7 dyzelinių traukinių 730M pirkimo. Pirmasis traukinys į Lietuvą turėjo būti pristatytas 2016 m. pradžioje. 
  
Pirmasis traukinys į Lietuvą atgabentas 2016 m. vasario 14 d. (sekmadienį) iki Mockavos geležinkelio stoties, kur pakeitus europinės vėžės vežimėlius į rusiškos, traukinys nugabentas į Vilnių. Jau kitą dieną, t.y. vasario 15 d. (pirmadienį), organizuota oficiali traukinio prezentacija Vilniaus geležinkelio stotyje. Traukiniui suteiktas 730ML serijos pavadinimas (spėju, kad L raidė reiškia, kad traukinys skirtas būtent Lietuvos rinkai), o numeracija prasideda nuo 001. Likusius 6 vnt. traukinių planuojama gauti iki 2016 metų pabaigos.

Žemiau keletas kadrų iš traukinio prezentacijos Vilniaus geležinkelio stotyje:

 Tiesą sakant, pirmas įspūdis tikrai geras, labai tinkamai parinktas traukinio dažymas, puikiai dera sidabrinė spalva su raudona ir juoda langų linijoje. Šalia važiuojantis dyzelinis traukinys DR1A atrodė kaip seniena, nors ir šiems traukiniams dar važinėt ir važinėt.

Traukinyje iš viso yra 150 sėdimų vietų, iš jų 16 - 1 klasės. Taip pat įrengtos vietos neįgaliesiems (kartu su pritaikytu tualetu), numatytos vietos dviračių vežimui. Dyzelinis traukinys 730ML esminių skirtumų nuo baltarusiško DP3 neturi, išskyrus salono interjerą ir kėdes, kurios "Lietuvos geležinkelių" traukinyje yra kur kas patogesnės.
 Traukinio prezentacijoje apsilankė gausus būrys žurnalistų, politikų, taip pat susisiekimo ministras, tačiau tenka konstatuoti, kad traukinio prezentacija nebuvo skirta plačiajai visuomenei ir keleiviams iš arčiau susipažinti ir įvertinti "Lietuvos geležinkelių" pirkinį bei tokiu būdu paskatinti daugiau žmonių naudotis geležinkelių transportu. Juk kažin, ar ministrai, politikai ir valdininkai važinėja viešuoju transportu?

 Kad traukinys galėtų vežti keleivius, būtina atlikti įvairias procedūras, susijusias su traukinio bandymais (greičio, stabdymo, signalizacijos ir saugos sistemų veikimo bei kt.). Atsižvelgiant į tai, nuo vasario mėnesio antros pusės pradėti bandomieji traukinio važiavimai tarpstotyje Pabradė - Švenčionėliai ir greičio bandymai tarpstotyje Kaišiadorys - Pravieniškės. Žemiau keletas nuotraukų iš "bandymų poligonais" tapusių tarpstočių.
2016 vasario 20 d. (šeštadienį) 730ML-001 kartu su ČME3M-6750 išvažiuoja iš elektrinių traukinių depo Naujojoje Vilnioje į stotį, o iš ten - į Pabradės geležinkelio stotį, kur savo eiga bus bandomas tarpstotyje Pabradė - Švenčionėliai:

Vaizdas iš galo:
  
Taip pat galima pažiūrėti ir vaizdo klipą iš bandymų:

Vasario 22 d. (pirmadienį) 730ML-001 pavyko nufotografuoti grįžtantį į Vilniaus depą kartu su M62KEOS-1091:
   
Pirmieji dyzelinio traukinio 730ML-001 greičio bandymai pradėti kovo 2 ir 6 d. tarpstotyje Kaišiadorys - Pravieniškės.
Traukinį greičio bandymuose pavyko nufotografuoti kovo 6 d. (sekmadienį) Pamierio stotelėje, važiuojantį link Pravieniškių:
 

Ir tuo pačiu keliu grįžtantį atgal į Kaišiadoris:
  
Neoficialiais šaltiniais žinoma, kad traukinys įsibėgėjo iki 154 km/h.
Ir galiausiai nufotografuotas Kaišiadorių stotyje, laukiantis eismo pertraukos:
 

Belieka tikėtis, kad traukinio eksploatacija su keleiviais bus sėkminga.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą