2012 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivinių lokomotyvų parką sudarė 8 šilumvežiai: 4 vnt. TEP70 (0332, 0335, 0346 ir 0347) ir 4 vnt. TEP70BS (002-005). Vykdant keleivinių riedmenų atnaujinimo programą ir siekiant įgyvendinti keleivinių maršrutų plėtros planus, buvo reikalingas didesnis šilumvežių skaičius, kadangi reikėjo padidinti traukinių kursavimo iš Vilniaus į Klaipėdą dažnumą, taip pat tikėtasi didesnio tranzitinių traukinių skaičiaus Kybartų kryptimi (į Kaliningrado sritį). Atsižvelgiant į tai, bendrovė 2012 m. iš „Latvijos geležinkelių“ įsigijo du naudotus keleivinius šilumvežius TEP70-0235 ir TEP70-0249. Kadangi abu šilumvežiai buvo išnaudoję savo resursus, šilumvežį TEP70-0235 nuspręsta suremontuoti, o TEP70-0249 – modernizuoti.
Šilumvežis TEP70-0235 pagamintas 1990 m. Kolomnos šilumvežių gamykloje (Rusija), gamyklinis Nr. 2577. Iš gamyklos perduotas Zasulaukso lokomotyvų depui. 1994 m. rugsėjo mėn. šilumvežis perduotas Rygos lokomotyvų depui, kuriam priklausė iki 2012 m. 2012 m. lapkričio mėn. parduotas „Lietuvos geležinkeliams“. Atlikus šilumvežio trečios apimties einamąjį remontą (ER-3), šilumvežis 2013 m. liepos 4 d. išvažiavo į savo pirmają kelionę su keleiviniu traukiniu Nr. 92 Vilnius – Sankt Peterburgas.
TEP70-0235 prieš remontą, Vilniaus lokomotyvų remonto depas, 2012/11/22
LG TEP70-0235 kartu su TEP70-0332 tempia greitajį traukinį Vilnius - Klaipėda, Vilnius, 2014/07/03
LG TEP70-0235 ir ER9M-532, Vilniaus geležinkelio stotis, 2016/04/29
Šilumvežis TEP70-0249 pagamintas 1991 m. Kolomnos šilumvežių gamykloje (Rusija), gamyklinis Nr. 2591. Iš gamyklos perduotas Zasulaukso lokomotyvų depui. 1994 m. rugsėjo mėn. šilumvežis perduotas Rygos lokomotyvų depui, kuriam priklausė iki 2012 m. 2012 m. lapkričio mėn. parduotas „Lietuvos geležinkeliams“.
Dar iki šilumvežio modernizavimo projekto pradžios su UAB „Vilniaus lokomotyvų remonto depas“ specialistais buvo nagrinėjami ir derinami įvairūs šilumvežio komplektavimo variantai, ieškoma optimalaus sprendimo ir variantų. Įvertinus, kad tai pirmas keleivinio šilumvežio modernizavimo projektas, ilgai užtruko kai kurių sudėtingų detalių, mazgų gamyba, ne kartą teko koreguoti ir patį projektą.
TEP70-0249 modernizacijos eigoje (lokomotyvas dar su originalia kabina), Vilniaus lokomotyvų remonto depas, 2014/01/18
Projekto vykdymo metu naujai įrengtas dyzelinis vidaus degimo variklis MTU 20V4000R43L (3000 kW), pagrindinis elektros generatorius, aušinimo sistema, pagalbinis elektros generatorius, aušinimo sistemos ventiliatoriai, rotorinis oro kompresorius, traukos elektros variklių aušinimo ventiliatoriai, pagrindinio generatoriaus aušinimo ventiliatorius, dyzelinio variklio oro padavimo sistema, dyzelinio variklio išmetamųjų dujų sistema, radijo stotys ir saugos sistema KLUB-U, priešgaisrinė sistema ir gaisrinė įranga, visa lokomotyvo elektros instaliacija ir įranga, įskaitant aukštos įtampos kameras ir valdymo bei apšvietimo grandines, mikroprocesorinė lokomotyvo valdymo ir diagnostikos sistema, aširačių antbriaunių tepimo sistema, lokomotyvo išorinio apšvietimo ir šviesos signalizacijos sistema bei žibintai ir kt. Šilumvežio vežimėliams, aširačiams, traukos elektros varikliams, stabdžių sistemai, autosankaboms atliktas antros apimties kapitalinis remontas (KR-2), taip pat iš esmės perdaryta šilumvežio mašinisto kabina, kurioje tinkamoms darbo sąlygoms užtikrinti papildomai įrengtas kondicionierius, šaldytuvas ir mikrobangų krosnelė. Po medernizavimo projekto įgyvendinimo šilumvežiui suteiktas TEP70M serijos pavadinimas. Darbai galutinai baigti ir šilumvežis priduotas eksploatuoti 2015 m. pabaigoje.
LG TEP70M-0249 modernizacijos projekto finišo tiesiojoje, Vilniaus lokomotyvų remonto depas, 2015/05/07
Modernizuotas šilumvežis TEP70M-0249 atitinka visus tokio tipo riedmenims keliamus reikalavimus, įskaitant privalomas taikyti Techninės sąveikos specifikacijas (TSS). Šilumvežiui atliktas 11 metų eksploatacijos laiko termino pratęsimas, praėjus šiam terminui galimas eksploatacijos laiko pratęsimas dar 9 metams.
LG TEP70M-0249 su tranzitiniu traukiniu Nr. 80 Kaliningradas - Sankt Peterburgas, tarpstotis Vievis - Lentvaris, 2017/05/06
Pagrindinės techninės charakteristikos:
1. Paskirtis: keleivinis;
2. Vėžės plotis: 1520 mm;
3. Šilumvežio masė: 133 t (±3 %);
4. Ašinė apkrova: 22,2 t (±3 %);
5. Ašinė formulė: 3o-3o;
6. Aširačių diametras su pilnais bandažais: 1220 mm;
7. Vežimėlių skaičius: 2;
8. Varančiųjų ašių skaičius: 6;
9. Gabaritas: 1-T, GOST 9238-83;
10. Maksimalus plotis: 3186 mm;
11. Maksimalus aukštis (įskaitant radijo ryšio antenos, oro kondicionieriaus įrenginio ir sirenos aukštį): 5080 mm;
12. Šilumvežio ilgis pagal autosankabų ašis: 21700 mm;
13. Minimalus kelio kreivės spindulys: 125 m;
14. Pavaros tipas: Elektrinė kintamosios - nuolatinės srovės ‒ AC/DC;
15. Traukos variklio tipas: 121АУ1;
16. Konstrukcinis greitis: 160 km/h;
17. Dyzelinis variklis: MTU 20V4000R43L, Stage IIIA;
18. Galingumas: 3000 kW.
Publikacija parengta bendradarbiaujant su laikraščio "Geležinkelininkas" redakcija.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą