2020 m. gruodžio 21 d., pirmadienis

2020 m. įdomiausi įvykiai Lietuvos geležinkeliuose

2020-iesiems einant į pabaigą ir nekantriai laukiant karantino pabaigos, kada vėl bus galima važiuoti fotografuoti ir filmuoti traukinių, neapsiribojant viena savivaldybe, galima ramiai prisėsti namuose prie kompiuterio ir susidėti visus punktus, kas šiais metais įdomaus nutiko Lietuvos geležinkeliuose. Žemiau pateiksiu mano akimis įdomiausius faktus, nesigilinant į politines, ekonomines, skirtingų požiūrių ar kitokias diskusijas.

1. Uzbekiški šilumvežiai Lietuvoje

Antraštė gal iš pirmo karto ir įdomiai skamba, bet tai tiesa: šiais metais Lietuvoje kelis kartus buvo galima pamatyti vienai iš Uzbekijos pramonės įmonių skirtus šilumvežius 2TE25KM. Tai yra ne pirmas kartas, kai per Lietuvą iš gamyklų į kitas šalis keliauja įvairi geležinkelio technika, kuri Lietuvoje nėra eksploatuojama.
LG 2M62M-0752 ir NKMK 2TE25KM-0473 ir 0474, Panerių geležinkelio stotis, 2020/02/01.

Pirmieji šilumvežiai 2TE25KM-0473 ir 0474 pastebėti Panerių geležinkelio stotyje šių metų vasario 1 d. Iš Vaidotų geležinkelio stoties į Panerius (prieš tai atgabenti tiesiai iš Briansko šilumvežių gamyklos, Rusijos) juos atvežė "Lietuvos geležinkelių" šilumvežis 2M62M-0752. Po poros savaičių abu uzbekų šilumvežiai iškeliavo užsakovui - Navoiskio kalnakasybos-metalurgijos kombinatui.
NKMK 2TE25KM-0474 ir 0473, Panerių geležinkelio stotis, 2020/02/01.

Šių metų birželio mėnesį į Panerių geležinkelio stotį atgabentas dar vienas šilumvežis - 2TE25KM-0521.
NKMK 2TE25KM-0521, Panerių geležinkelio stotis, 2020/06/14.

LG 2M62M-0949 ir NKMK 2TE25KM-0521, Paneriai - Vaidotai, 2020/06/20.

Ir rugpjūčio mėnesį atkeliavo paskutinis iš užsakytų ir pagamintų šilumvežių - 2TE25KM-0522.
NKMK 2TE25KM-0522, Panerių geležinkelio stotis, 2020/08/03.

2. AB "Lietuvos geležinkeliai" transformacijos

Dar 2019 metų pradžioje bendrovė paskelbė, kad ieškos partnerių, kurie rūpinsis naujo įvaizdžio (prekės ženklo) sukūrimu. 2020 metų liepos 3 d. Vilniuje įvyko oficiali naujojo prekės ženklo prezentacija. Pagal naująją koncepciją, "Lietuvos geležinkelių" trumpinys LG pakeistas į LTG, sukurtas naujas logotipas, o infrastruktūros valdytojas ir vežėjai gavo naujus vardus: LTG Infra (infrastruktūros valdytojas), LTG Cargo (krovinių vežėjas) ir LTG Link (keleivių vežėjas). Sukurtas naujas logotipas  simbolizuoja misiją jungti žmones ir verslus, o trispalvės spalvos - įsipareigojimas kurti naudą Lietuvai. Renginio metu pristatyti pagal naująją koncepciją perdažyti geležinkelio riedmenys: magistralinis šilumvežis ER20CF-029, dyzelinis traukinys 730ML-007 ir geležinkelio kranas KRC-1600.
LTG Infra KRC-1600 ir dyzelinis traukinys 730ML-007, Vilniaus geležinkelio stotis, 2020/07/03.

LTG Link 730ML-007, Vilniaus geležinkelio stotis, 2020/07/03.

LTG Cargo ER20CF-029, Vilniaus geležinkelio stotis, 2020/07/03.

LTG Cargo ER20CF-029, tarpstotis Paneriai - Lentvaris, 2020/07/21.

3. Vestuvių kortežas... Ne, vestuvių traukinys

Turbūt daug kas girdėjo ir žino, kad LTG Link riedmenis galima išsinuomoti įvairių švenčių proga. Pastaraisiais metais gana dažnai Vilniaus geležinkelio stotyje buvo galima pamatyti dyzelinius ar elektrinius traukinius, stovinčius perone, kai švieslentėje šviesdavo ne maršruto numeris ir kryptis, o užrašas "specialus". Taigi, šių metų liepos 24 d. iš Vilniaus geležinkelio stoties I perono pajudėjo... Vestuvių traukinys. Nors sąstatą sudarė tik šilumvežis ir vienas vagonas, bet tai vistiek buvo vestuvių traukinys.
LTG Link TEP70BS-004 su vestuvių traukiniu, Vilniaus geležinkelio stotis, 2020/07/24.

4. Elektrinis traukinys ER9M-389 vėl eisme

Liepos mėn. pabaigoje LTG Link savo puslapyje paskelbė, kad vėl į reguliarius reisus sugrįžta elektrinis traukinys ER9M-389. Kadangi tai yra paskutinis eksploatuojamas šios serijos elektrinis traukinys, nepraleidau progos jo nufotografuoti. Po daugiau nei dvejų metų pertraukos traukinys vėl išriedėjo į keliones šių metų rugpjūčio 1 d.
LTG Link ER9M-389, tarpstotis Naujoji Vilnia - Vilnius, 2020/08/01.

5. "Latviški" šilumvežiai "Lietuvos geležinkelių" magistralėse

2018 m. augant prekinių šilumvežių paklausai "Lietuvos geležinkelių" įmonių grupė iš "Latvijos geležinkelių" įsigijo du magistralinius šilumvežius 2M62UC-0118 ir 2M62UR-0112. Tai yra pagal skirtingus projektus modernizuoti šilumvežiai: 2M62UC-0118 modernizuotas "Vilniaus lokomotyvų remonto depe", 2M62UR-0112 - Lugansko šilumvežių gamykloje, Ukrainoje.  2020 m. rugsėjo mėn. pabaigoje - spalio mėn. pradžioje abu šilumvežiai perduoti Vaidotų cechui, kur pradėta jų eksploatacija. Iki šiol eisme pavyko nufotografuoti tik vieną šilumvežį 2M62UC-0118. 
2M62UC-0118 su traukiniu, Lentvario geležinkelio stotis, 2020/10/06.

6. Europinės vėžės šilumvežiai TEM2 ir pirmasis kontreilerinis Rail Baltica traukinys

Šių metų balandžio 3 d. VLRD teritorijoje pastebėjau, kad remontuojamas vieno iš Lenkijos vežėjų (tiksliau, buvusio) manevrinis šilumvežis TEM2-021. Šilumvežis ypatingai dėmesio nepatraukė, kol spalio 13 d. pastebėjau, kad šis šilumvežis papuoštas LTG Cargo lipdukais, o jau spalio 16 d. jis tempė pirmąjį kontreilerinį (sąstatas, krautas vilkikų puspriekabėmis) traukinį iš Mockavos į Palemono geležinkelio stotį europine vėže "Rail Baltica".
LTG Cargo TEM2-021 su traukiniu, tarpstotis Mockava - Šeštokai, 2020/10/16. Autorius: Vytautas Bigelis.

7. Tiesioginiai prekiniai traukiniai Daugpilio - Vilniaus linijoje

Siekiant optimizuoti pervežimus (sumažinti atstumą ir kelionės laiką), šiais metais paleisti prekiniai traukiniai maršrutu Kaliningradas - Daugpilis per Turmanto ruožą. Pažymėtina, kad seniau šie traukiniai važiavo maršrutu Sovetskas - Radviliškis - Daugpilis. Puiki proga fotografuoti prekinius traukinius vienoje iš gražiausių geležinkelio linijų.
LTG Cargo 2M62UM-0382 su automobilvežiais, tarpstotis Ignalina - Dūkštas, 2020/07/12. Autorius: Povilas Cicėnas.

Parengta pagal informaciją iš atvirų informacijos šaltinių (informacinių portalų, spaudos pranešimų).




Komentarų nėra:

Rašyti komentarą