Pastaba: kadandi tekstas buvo publikuotas 2017 metų pabaigoje mano facebook puslapyje, matau būtinybę šį tekstą įkelti čia, papildant praeitais metais darytomis nuotraukomis.
1. Pasikeitimai Kaliningrado geležinkeliuose
Į Kybartus fotografuoti “Rusijos geležinkelių” traukinių važiuoju beveik kiekvienais metais nuo pat 2009 metų. Šiais metais Kybartuose buvau du kartus: vasario ir rugsėjo mėn. Dar vasario mėnesį atvažiavus į Kybartus, pastebėjau, kad visi iš Kaliningrado srities į Kybartų stotį atvažiujantys “Rusijos geležinkelių” (RŽD) šilumvežiai perdažyti korporatyvinėmis spalvomis (raudona, sidabrinė, pilka). Anksčiau visi prekiniai šilumvežiai buvo mėlynos spalvos su juostomis priekyje ir šone. Taip pat perdažyti ir keleiviniai šilumvežiai TEP70.
Kaliningrado geležinkeliuose pasikeitimų buvo ir rudenį. Spalio 2 d. oficialiai atidaryta Černiševskoje pasienio stotis (Kaliningrado sr.), todėl nuo šiol prekinius traukinius į Kybartus ir iš jų per sieną “permeta” nebe prekiniais šilumvežiais 2M62, o manevriniais TEM18. Taip pat internete atsirado informacijos, kad keleivinių riedmenų parką papildė 3 ar 4 keleiviniai šilumvežiai TEP70BS. Aišku, pats įdomumas bus kitais metais, kai Rusijoje vyks pasaulio futbolo čempionatas, todėl keleivinių tranzitinių traukinių srautas čempionato metu turėtų žymiai išaugti.
2. Naujas eksponatas geležinkelių muziejuje
Šių metų birželio mėn. “Lietuvos geležinkelių” muziejaus Vilniuje lauko ekspozicija pasipildė dar vienu eksponatu - manevriniu šilumvežiu ČME3-6197.
Šilumvežis ČME3-6197 geležinkelių muziejaus lauko ekspozicijoje, 2017/06/17.
3. Šilumvežių 2M62K "prikėlimas" ir pjaustymas į metalo laužą
Šiais metais išaugus prekinių traukinių srautams, iš šalto rezervo buvo “prikelti” 5 šilumvežiai 2M62K (0486, 0488, 0490, 0922 ir 0927). Tačiau šių metų vasarą “šalto” rezervo didelė dalis šilumvežių buvo supjaustyta į metalo laužą. Dalis šilumvežių buvo pjaustoma Vilniuje, kita - išgabenta į Klaipėdą. Kai kuriuos lokomotyvus prieš supjaustymą pavyko nufotografuoti ir pačiam.
Šilumvežiai 2M62K-0042, 0031 ir 0043 metalo laužo aikštelėje, Vilnius, 2017/08/28.
4. Elektrovežių ir elektrinių traukinių eismas tarp Lietuvos ir Baltarusijos
Šiais metais pabaigtas Naujosios Vilnios - Molodečno (Baltarusija) linijos elektrifikavimo darbų projektas. Nuo naujojo keleivinių traukinių grafiko, kuris įsigaliojo gruodžio 10 d., į Vilnių iš Minsko pradėjo važinėti elektriniai traukiniai EPr (Stadler firmos), o su tranzitiniais traukiniais į Kaliningradą - keleiviniai elektrovežiai ČS4T. Tuo pačiu ir “Lietuvos geležinkelių” elektriniai traukiniai EJ575 kursuoja iki Minsko. Beje, prekiniai traukiniai į Kenos geležinkelio stotį pradėjo važinėti dar anksčiau - rugsėjo mėn. (rugsėjo 6 d. į Kenos geležinkelio stotį atvyko pirmasis prekinis traukinys, kurį tempė elektrovežis - BKG1-011). Rugsėjo 13 d. su tranzitiniu traukiniu Nr. 29 Maskva - Kaliningradas į Vilnių pirmą kartą atvyko keleivinis elektrovežis ČS4T-594, tai buvo pirmoji bandomoji kelionė su elektrovežiu. Spalio 5 d. įvyko pirmoji elektrinio traukinio EPr-006 bandomoji kelionė iš Minsko į Vilnių.
BČ ČS4T-594 ir TEP70BS-082 su keleiviniu traukiniu Nr. 29 Maskva - Kaliningradas, Vilnius, 2017/09/13. Pirmoji elektrovežio ČS4T kelionė iki Vilniaus.
BČ EPr-006 pirmoji bandomoji kelionė be keleivių maršrutu Minskas - Vilnius, Vilnius, 2017/10/05.
5. Šilumvežio ČME3-7187 modernizacija į dujomis varomą lokomotyvą
Spalio 10 d. AB “Lietuvos geležinkeliai” paskelbė, kad pasirašė susitarimą su kompanijomis “Bega”, “Klaipėdos nafta”, Vilniaus Gedimino technikos universitetu ir Klaipėdos universitetu dėl suskystintomis gamtinėmis (SGD) varomo lokomotyvo gamybos pradžios. Visi darbai bus vykdomi Vilniaus lokomotyvų remonto depas, o pats projektas įgyvendinamas panaudojant manevrinio šilumvežio ČME3T-7187 važiuoklę ir rėmą. Planuojama, kad lokomotyvo kūrimo (ar tiksliau - modernizavimo) projektas truks iki 2020 metų. Lokomotyvą planuojama naudoti manevravimo darbams Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje.
6. Rusiškų elektrovežių VL10 migracija Lietuvoje
Geležinkelių entuziastai turbūt žino, kad Vievio geležinkelio stotyje (privaž.kelyje) jau keletą metų stovi nenaudojami seni “Rusijos geležinkelių” elektrovežiai VL10. Kas, kaip ir dėl ko aš pasakyti negaliu, nes nežinau, tačiau spalio 14 d. vieną elektrovežį pavyko nufotografuoti Vilniuje. Tai buvo VL10-1500. Vistiek, sakyčiau, neeilinis įvykis ir proga pamatyti tai, ko kasdien tikrai nesutiksi.
Elektrovežis VL10-1500 Panerių geležinkelio stoties privažiuojamajame kelyje, Vilnius, 2017/10/14.
7. Manevrinis šilumvežis TEM7A Vilniuje
Spalio 18 dieną Vilniaus lokomotyvų remonto depe pagaliau pavyko iš arti pamatyti ir nufotografuoti vienintelį Lietuvoje dirbantį ir UAB “Transachema” priklausantį manevrinį šilumvežį TEM7A-0412.
TEM7A-0412 VLRD teritorijoje, Vilnius, 2017/10/18.
8. Gauti ir pradėti eksploatuoti paskutiniai elektriniai traukiniai EJ575-012 ir EJ575-013
Rugsėjo 5 dieną į Lietuvą atgabentas paskutinis pagal sutartį pagamintas dviaukštis elektrinis traukinys EJ575-012. Be šio šiais metais pavasarį taip pat gautas ir traukinys EJ575-013. Visi elektriniai traukiniai EJ575 nuo 011 iki 013 yra eksploatuojami maršrute Vilnius - Minskas.
LG EJ572-012 tarpstotyje Paneriai - Lentvaris, 2017/11/26.
9. Lietuvos simbolika (vyčiais) apklijuoti traukiniai ir šilumvežiai
Liepos 5 dieną “Lietuvos geležinkeliai” pristatė Lietuvos simboliu Vyčiu dekoruotą keleivinį traukinį 730M. Į traukinio, papuošto Vyčiu, pristatymą bendrovė pasikvietė profesorių Liudą Mažylį, Vokietijoje radusį Lietuvos Nepriklausomybės aktą. Jis pasakojo, kad mėgsta važinėtis traukiniais, kolekcionuoja pašto ženklus ir atskleidė, kad Vytis – tai vienas populiariausių simbolių Lietuvoje. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, „Lietuvos geležinkeliai“ nebėra „valstybė valstybėje“, o yra valstybės dalis. Tą ir simbolizuoja ant traukinių užklijuoti Vyčiai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą