2021-iesiems einant į pabaigą, tradiciškai galima apmastyti prabėgusius metus ir susidėlioti įdomiausius šių metų įvykius Lietuvos geležinkeliuose. Žemiau rasite įdomiausių įvykių aprašymus, kuriuos papildys nuotraukos. Tačiau iš anksto noriu informuoti, kad įvykių sekoje eiliškumo nebus, nors jis čia ir nėra svarbus.
1. Uzbekiški šilumvežiai Lietuvoje
Jeigu kas skaitėte apie įdomiausius įvykius 2020 metais, tai jau turėjote pastebėti, kad ši antraštė kartojasi. Taip, iš tikrųjų ir šiais metais iš Rusijos į Uzbekiją per Lietuvą buvo gabenami visiškai nauji magistraliniai šilumvežiai 2TE25KM. Šį sykį Lietuvoje apsilankė šilumvežiai 2TE25KM-0559 ir 0560, kurie iš pradžių per Kenos geležinkelio stotį atgabenti į Vaidotus, o iš ten perstatyti į Panerių geležinkelio stotį, kurioje buvo atliekamos muitinės procedūros.
NKMK 2TE25KM-0560 ir 2TE25KM-0559, Panerių geležinkelio stotis, 2021/09/12
Ne vieną kartą po darbo teko važiuoti į Panerių stotį, kadangi nuotraukose norėjau užfiksuoti ir jų išvykimą iš Lietuvos. Jei nesuklysiu, į Panerius važiavau šešias dienas iš eilės, kol laimė nusišypsojo rugsėjo 15 d.
LTG Cargo 2M62M-0566 ir NGMK 2TE25KM-0560 bei 2TE25KM-0559, Panerių geležinkelio stotis, 2021/09/15
Rugsėjo 15 d. vakarą uzbekiški šilumvežiai buvo išgabenti iš Lietuvos į jų paskyrimo vietą (gavėjui - Navoiskio kalnakasybos-metalurgijos kombinatui). Pažymėtina, kad 2020-2021 metais tokiu būdu per Lietuvą į Uzbekiją išgabenti 6 šilumvežiai 2TE25KM (0473, 0474, 0521, 0522, 0559 ir 0560).
2. "Gargždų geležinkeliai" magistralinių šilumvežių 2TE116 bandomosios kelionės
Jau ne vienerius metus tenka spaudoje skaityti informaciją, kad krovinius Lietuvos Respublikos teritorijoje nori ir ketina vežti Rimkuose įsikūrusi UAB "Gargždų geležinkelis". Taip pat viešojoje erdvėje teko skaityti pranešimus, kad įmonė ketina įsigyti apie 15 magistralinių šilumvežių 2TE116, kurie iki šių metų pabaigos buvo pristatyti įmonei. Šių metų gegužės mėnesį "Gargždų geležinkeliams" buvo suteiktas leidimas apmokinti įmonės mašinistus dirbti geležinkelio ruože Rimkai - Vaidotai, taigi kiekvieną gegužės mėnesio šeštadienį vienas šilumvežis 2TE116 (be traukinio) važiuodavo iki Vaidotų, o iš ten atgal grįždavo į Vaidotus. Pirmoji tokia kelionė atlikta šių metų gegužės 2 d.
GG 2TE116-1679, Vaidotų geležinkelio stotis, 2021/05/02.
GG 2TE116-1679, Vaidotų geležinkelio stotis, 2021/05/02.
3. Prekinių šilumvežių naudojimas keleiviniuose traukiniuose ir keleivinių šilumvežių TEP70/TEP70BS eros pabaiga
Šių metų liepos 5 d. UAB "LTG Link" pranešė, kad iš kitos LTG įmonių grupės AB "LTG Cargo" įsigijo lokomotyvų traukos paslaugas. Tai reiškė, kad keleivinius tranzitinius traukinius ir traukinį Vilnius - Klaipėda aptarnaus tik prekiniais lokomotyvais ER20CF. Taigi, nuo praėjusios vasaros antros pusės šilumvežiai ER20CF pradėjo dirbti su keleiviniais traukiniais, važiuojančiais į ir iš Kaliningrado srities, o nuo rudens pradėti naudoti ir vietinio susisiekimo traukinyje Vilnius - Klaipėda.
LTG Cargo ER20CF-033 su tranzitiniu traukiniu "Gintaras" Kaliningradas - Maskva, Panerių geležinkelio stotis, 2021/08/07.
LT Cargo ER20CF-033/038, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/09/18.
Pažymėtina, kad kai kuriomis dienomis keleivinius traukinius aptarnavo naujomis LTG Cargo spalvomis pasipuošę šilumvežiai ER20CF, kurių dabar Lietuvoje yra 3 vienetai.
LTG Cargo ER20CF-036 su traukiniu Klaipėda - Vilnius, Panerių geležinkelio stotis, 2021/10/17.
LTG Cargo ER20CF-013 su traukiniu Klaipėda - Vilnius, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/10/22.
LTG Cargo ER20CF-033, Lentvario geležinkelio stotis, 2021/12/05.
Kartu su prekinių šilumvežių ER20CF naudojimu keleiviniame eisme susijusi ir kita naujiena - tai keleivinių šilumvežių TEP70 ir TEP70BS eksploatacijos pabaiga. Paskutinį kartą traukinį Vilnius - Klaipėda pavyko pamatyti šių metų lapkričio mėnesį, o gruodžio mėnesį šie keleiviniai šilumvežiai naudojami tik Vilniaus dyzelinių traukinių depo ir Vilniaus geležinkelio stoties teritorijoje manevrams atlikti.
LTG Link TEP70BS-004, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/11/05.
Nuotraukoje į akis krenta pirmasis už šilumvežio esantis keleivinis vagonas - UAB "LTG Link" taip pat pradėjo ir klasinių keleivinių vagonų "rebrandingą".
4. Elektrinių traukinių EJ575 "rebrandingas"
Šių metų gegužės mėnesį maloniai nustebino viešojoje geležinkelių infrastruktūroje pasirodę naujai perdažyti elektriniai traukiniai EJ575-007 ir EJ575-012. Kiekvienas žmogus turi individualų skonį ir vertinimą, bet mano akimis žiūrint, naujas traukinių dažymas yra labai geras.
LTG Link EJ575-007, tarpstotis Vievis - Lentvaris, 2021/05/21.
LTG Link EJ575-012, Lentvario geležinkelio stotis, 2021/08/26.
5. Paskutinio elektrinio traukinio ER9M-389 perdažymas
Šių metų pirmoje pusėje iš viešo eismo kuriam laikui buvo dingęs paskutinis Lietuvoje eksploatuojamas elektrinis traukinys ER9M-389. Pasirodo, ne be reikalo. Vilniaus dyzelinių traukinių depe šis traukinys buvo perdažomas gamtos motyvais, siekiant akcentuoti visos bendrovės (LTG) orientaciją į ekologišką transportą.
LTG Link ER9M-389, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/03/20.
LTG Link ER9M-389, Trakų geležinkelio stotis, 2021/07/17.
Šis traukinys nuo kovo iki lapkričio mėnesio pabaigos buvo eksploatuojamas maršrutuose Vilnius - Kena - Vilnius ir Vilnius - Trakai - Vilnius.
6. Elektrinio traukinio ER9M-5034/5035 vagonų konversija į mitinį žverį
Atsižvelgiant į tai, kad Kaunas kitais metais taps Europos kultūros sostine, UAB "LTG Link" neeksploatuojamus elektrinio traukinio ER9M-5034/5035 vagonus atidavė į menininkų rankas.
LTG Link ER9M-5034/5035 (prieš perdažymą), Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/06/13
LTG Link ER9M-5034/5035 (po perdažymo), Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/06/26.
Perdažytas traukinys buvo išgabentas Į Kauno geležinkelio stotį, kur iki pat spalio mėnesio pradžios Kauno gyventojai ir miesto svečiai galėjo apsilankyti naujai išdažytuose vagonuose ir pasiklausyti Ryčio Zemkausko kurtų bei įgarsrintų istorijų.
7. #ConnectingEuropeTrain
Šia grotažyme pasipuošė aibė traukinių visoje Europoje. Žymint Europos geležinkelių metus, daugelyje Europos šalių pajudėjo įvairūs tarptautiniai keleiviniai traukiniai, jungiantys ne tik miestus, bet ir atskiras valstybes. Atsižvelgiant į šią progą, UAB "LTG Link" specialiai paruošė ir į pirmają kelionę po turbūt daugiau nei 30 metų petraukos vėl išleido keleivinį traukinį 730ML-002, kuris sujungė trijų Baltijos valstybių sostines - Vilnių, Rygą ir Taliną.
LTG Link 730ML-002, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/09/18.
8. Manevrinio šilumvežio TEM2M-1000 atnaujinimas
Šių metų vasarą AB "LTG Cargo" padalinys LTG Tech (buvusi UAB "Vilniaus lokomotyvų remonto depas") iš esmės atnaujino manevrinį šilumvežį TEM2M-1000. Pastarasis šilumvežis buvo nupirktas iš Estijos, o visi atnaujinimo darbai atlikti Vilniuje. Atnaujinant lokomotyvą, jo kėbulas paliktas toks pat, tačiau pakeistas dyzelinis variklis į naują Caterpillar C32 (900 kW galios), pagrindinis ir pagalbiniai generatoriai, sumontuotas naujas kompresorius, taip pat visos mechaninės pavaros pakeistos į elektrines, įrengta nuotolinė degalų apskaitos sistema, atlikti kiti pakeitimai. Lokomotyvas iki šiol dirba Vilniuje LTG Tech keliuose.
9. Neaiški situacija dėl kalio trąšų tranzito per Lietuvą
Šioje vietoje nesiplėsiu ir turbūt nėra prasmės aprašinėti šių metų gruodžio pradžioje susidariusią situaciją dėl Baltarusijos įmonės "Belaruskalij" trąšų tranzito per Lietuvą. Situacija nėra iki galo aiški ir tikėtina, kad 2022 metais šių trąšų tranzitas į Klaipėdos uostą gali nutrūkti. Kaip viskas bus, jau pamatysime tik kitais metais. O pabaigai įdedu mano vieną paskutiniųjų nuotraukų, kurioje prekinis traukinys su "Belaruskalij" sąstatu.
LTG Cargo ER20CF-015/027, Lentvario geležinkelio stotis, 2021/12/05.
Linkiu jaukių švenčių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą