LG TEP70-0249 iki modernizacijos, Vilniaus lokomotyvų remonto depas, 2014/01/18
Projekto vykdymo metu naujai įrengtas dyzelinis vidaus degimo variklis MTU 20V4000R43L (3000 kW), pagrindinis elektros generatorius, aušinimo sistema, pagalbinis elektros generatorius, aušinimo sistemos ventiliatoriai, rotorinis oro kompresorius, traukos elektros variklių aušinimo ventiliatoriai, pagrindinio generatoriaus aušinimo ventiliatorius, dyzelinio variklio oro padavimo sistema, dyzelinio variklio išmetamųjų dujų sistema, radijo stotys ir saugos sistema KLUB-U, priešgaisrinė sistema ir gaisrinė įranga, visa lokomotyvo elektros instaliacija ir įranga, įskaitant aukštos įtampos kameras ir valdymo bei apšvietimo grandines, mikroprocesorinė lokomotyvo valdymo ir diagnostikos sistema, aširačių antbriaunių tepimo sistema, lokomotyvo išorinio apšvietimo ir šviesos signalizacijos sistema bei žibintai ir kt. Šilumvežio vežimėliams, aširačiams, traukos elektros varikliams, stabdžių sistemai, autosankaboms atliktas antros apimties kapitalinis remontas (KR-2), taip pat iš esmės perdaryta šilumvežio mašinisto kabina, kurioje tinkamoms darbo sąlygoms užtikrinti papildomai įrengtas kondicionierius, šaldytuvas ir mikrobangų krosnelė. Po medernizavimo projekto įgyvendinimo šilumvežiui suteiktas TEP70M serijos pavadinimas. Darbai galutinai baigti ir šilumvežis priduotas eksploatuoti 2015 m. pabaigoje.
LG TEP70M-0249 su keleiviniu traukiniu Vilnius - Klaipėda, Vilniaus geležinkelio stotis, 2016/04/17
2016-2017 metų laikotarpyje trijų lokomotyvų TEP70-0332, 0335 ir 0346 eksploatacija buvo baigta ir lokomotyvai pastatyti į "šaltą" rezervą. "Lietuvos geležinkeliai" buvo paskelbę aukcioną, tačiau visi trys lokomotyvai parduoti kaip juodasis metalo laužas tik 2022 metų pavasarį. Gegužės mėnesį išgabenti į Rygą ir supjaustyti. Vilniuje liko tik dirbantys TEP70-0347, TEP70-0235 ir TEP70M-0249.
LG TEP70-0335 "šaltame" rezerve, Vilniaus dyzelinių traukinių depas, 2019/05/07
2021 metų liepos 5 d. UAB "LTG Link" pranešė, kad iš kitos LTG įmonių grupės įmonės AB "LTG Cargo" įsigijo lokomotyvų traukos paslaugas. Tai reiškė, kad keleivinius tranzitinius traukinius ir traukinį Vilnius - Klaipėda aptarnaus tik prekiniais lokomotyvais ER20CF. Todėl 2022 metų vasarą galima laikyti ne tik lokomotyvų TEP70, bet ir TEP70BS reguliarios eksploatacijos pabaiga Lietuvoje. Tokį sprendimą įtakojo griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai (tarkim) ir politiniai motyvai.
2006 metais Kolomnos lokomotyvų gamykloje buvo užbaigta serijinė lokomotyvų TEP70 gamyba ir pradėta TEP70BS serijos gamyba. Lokomotyvai TEP70BS nuo savo pirmtakų skyrėsi kėbulo forma, taip pat naujuose lokomotyvuose buvo įdiegta mikroprocesorinė valdymo ir diagnostikos sistema, numatytas elektrinis keleivinių vagonų šildymas tiesiai nuo lokomotyvo. Pradėjus serijinę TEP70BS gamybą, pirmuosius lokomotyvus TEP70BS-002, 003, 004 ir 005 užsakė "Lietuvos geležinkeliai", siekiant patenkinti keleivinių traukinių aptarnavimo poreikius. Visi TEP70BS serijos lokomotyvai kaip ir TEP70 buvo priskirti Vilniaus lokomotyvų depui.
LG TEP70BS-004, 002 ir 005, Vilniaus dyzelinių traukinių depas, 2010/04/09
Sudėtingas likimas galėjo susiklostyti dviems lokomotyvams TEP70BS-002 ir 004. 2012 metų vasario 1 d. lokomotyvas TEP70BS-004, važiuodamas su keleiviniu traukiniu Vilnius - Klaipėda - Vilnius, Lukšių geležinkelio stoties pervažoje susidūrė su krovininiu automobiliu, kuris kirto pervažą esant draudžiamam pervažos šviesoforo signalui. Po susidūrimo smarkiai apgadintas lokomotyvas ir keleiviniai vagonai. Nors lokomotyvai defektai buvo gana rimti, lokomotyvas suremontuotas ir 2013 metų liepos 12 d. išvažiavo į pirmają kelionę su keleiviniu traukiniu. 2014 metų spalio 27 d. lokomotyvas TEP70BS-002, važiuodamas su tranzitiniu traukiniu į Kybartus, Kazlų Rūdos stotyje susidūrė su negabarite esančiu kelininkų traktoriumi, susidūrimo metu lokomotyvas smarkiai apgadintas. Nepaisant to, remonto darbai atlikti ir jis grąžintas į reguliarią eksploataciją.
LG TEP70BS-002 po susidūrimo su traktoriumi, Vilniaus lokomotyvų remonto depas, 2016/01/09
LG TEP70BS-003 su keleiviniu traukiniu, tarpstotis Lentvaris - Vievis, 2020/02/23
Nors, kaip rašyta aukščiau, nuo 2021 metų vasaros UAB "LTG Link" iš AB "LTG Cargo" įsigijo lokomotyvų traukos paslaugas, savo techninio resurso neišdirbę kai kurie lokomotyvai TEP70-0347, TEP70-0235, TEP70BS-004 dar kurį laiką dirbo su keleiviniais traukiniais Vilnius - Klaipėda.
LTG Link TEP70BS-004 su traukiniu Vilnius - Klaipėda, Vilniaus geležinkelio stotis, 2021/11/05
Situacija galutinai pasikeitė 2022 metais: visi TEP70BS serijos lokomotyvai reguliarioje eksploatacijoje jau nebenaudoti. Trys lokomotyvai pervaryti į elektrinių traukinių depą Naujojoje Vilnioje, o TEP70BS-003 paliktas Vilniaus dyzelinių traukinių depe atlikti tik manevravimo darbus su traukinio Vilnius - Klaipėda vagonais: paduodant juos iš depo į stotį ir atgal.
LTG Link TEP70BS-003 manevruoja į depą, Vilniaus geležinkelio stotis, 2022/09/30
LTG Link TEP70BS-004 (už jo TEP70-0235 ir TEP70M-0249), elektrinių traukinių depas, 2023/08/26
LTG Link TEP70BS-003, Vilniaus dyzelinių traukinių depas, 2024/01/01
Apibendrinant galima pasakyti, kad Lietuvoje keleivinių lokomotyvų TEP70 eksploatacija tesėsi nuo 1993 iki 2021 metų. 2024 metų vasario 10 dieną TEP70-0347 išgabentas į Rygą supjaustyti į metalo laužą. "Šaltame" rezerve liko tik TEP70-0235 ir TEP70M-0249, tačiau tikėtina, kad ir jų dienos suskaičiuotos. Keleiviniai lokomotyvai TEP70BS eksploatuoti nuo 2006 iki 2023 metų. Nors paskutinius metus TEP70BS-003 dar vis buvo naudojamas manevrams atlikti, 2024 metais dirbantis jau nepastebėtas.
Taigi, liko užverstas dar vienas Lietuvos geležinkelių istorijos puslapis ir norėtųsi tikėtis, kad bent po vieną egzempliorių bus perduota Lietuvos geležinkelių muziejui.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą