2025 m. sausio 7 d., antradienis

2024 m. įdomiausi įvykiai Lietuvos geležinkeliuose

Praėjus kalendoriniams 2024 metams vėl pats laikas pažvelgti, kas įdomaus nutiko Lietuvos geležinkeliuose. Tiesa, 2023 metų apžvalgos nebuvo, kadangi tais metais iš tikrųjų neįvyko nieko įdomaus bei išskirtinio, todėl ir nebuvo ypatingai apie kažką rašyti ar pasidalinti nuotraukomis. Na, o 2024 metai, mano akimis, išsiskyrė šiais įvykiais. 

1. Naujo maršruto Vilnius - Ryga atidarymas

Nors šis įvykis startavo dar 2023 metų pabaigoje, visgi manau tikslinga apie tai paminėti kalbant apie 2024 metų įvykius, kadangi maršrutas gyvuoja daugiau nei metus laiko ir jau galima pasidaryti kai kurias išvadas apie jį. Jau eilę metų buvo kalbama ir diskutuojama, kad Latvija ir Estija yra Lietuvai artimos ir draugiškos šalys, tačiau nėra jokios keleivinio traukinio jungties su šių šalių sostinėmis ar bent jaua Ryga. Neoficialiai buvo kalbama, jog šio maršruto atsiradimui trukdė iš Latvijos pusės keliamos techninės ir biurokratinės problemos. Pagaliau 2023 metų gruodžio 27 d. iš Vilniaus geležinkelio stoties į Rygą pajudėjo pirmasis keleivinis traukinys. 

Praėjus metams, LTG įmonių grupė pranešė, kad per kalendorinius metus maršrutu važiavo kone 62 tūkst. keleivių. Iš pradžių šiuo maršrutu važiavę traukiniai stojo Kaišiadoryse, Šiauliuose, Joniškyje ir Jelgavoje, nuo praėjusių metų balandžio 1 dienos maršrutą papildė sustojimai Jonavoje ir Kėdainiuose, o nuo gruodžio 15 dienos iš savo miesto į Rygą gali keliauti ir Radviliškio gyventojai.

LTG Link 730ML-002 maršrute Ryga - Vilnius, Paneriai, 2024/07/01

2. Į metalo laužą supjaustytas keleivinis lokomotyvas TEP70-0347

Prieš keletą metų LTG Link baigus rusiškų keleivinių lokomotyvų TEP70 ir TEP70BS eksploataciją, lokomotyvai TEP70 parduoti aukcione kaip metalo laužas ir utilizuoti. Pirmieji TEP70-0332, 0335 ir 0346 supjaustyti į metalo laužą 2022 metų pavasarį Rygoje. Paskutinis iš "lietuviškų" TEP70-0347 parduotas ir išgabentas į Rygą 2024 metų vasario mėn. Iš keleivinių riedmenų parko iki šiol dar saugomi TEP70-0235, TEP70M-0249 ir visi TEP70BS serijos lokomotyvai (001, 002, 003, 004).
LTG Link TEP70-0347 prieš išgabenant į Rygą, Paneriai, 2024/02/10

3. Gargždų geležinkelis (GG Rail) plečia savo darbų geografiją

Ankstesniais metais Gargždų geležinkelis (kol buvo baltarusiškų trąšų tranzitas į Klaipėdos jūrų uostą) aktyviai darbavosi Klaipėdos uosto privažiuojamuosiuose keliuose, taip pat dalyje objektų dalyvavo kaip vienas iš subrangovų, atliekant geležinkelių infrastruktūros remonto darbus. 2024 metais kompanija rado naujų verslo klientų ir jų užsakymu ėmė vežti skaldą įvairiais maršrutais. 
GG Rail 2TE116-964 ir TGM6A-2496, Paneriai, 2024/07/01
GG Rail 2TE116-409, tarpstotis Naujoji Vilnia - Vilnius, 2024/05/22
GG Rail TEM2U-8492, Paneriai, 2024/11/24

4. Naujas vežėjas rinkoje - "Transachema"

Kalbos apie UAB "Transchema" norą patiems savarankiškai vežti trąšas į Klaipėdos uostą sklandė jau nemažai metų. Galiausiai 2024 metų balandžio 10 dieną oficialiai pranešta apie pirmojo traukinio nugabenimą iš Gaižiūnų į Klaipėdos geležinkelio stotį. Šiuo metu "Transachemos" traukinys kursuoja kelis kartus per savaitę, o riedmenų  parke turimas kol kas tik vienas magistralinis prekinis lokiomotyvas 2TE116-742. Įmonė planuoja ateityje plėsti savo veiklą, siūlyti krovinių vežimo paslaugas išorės klientams ir plėsti riedmenų parką.
"Transachema" 2TE116-742, Radviliškis, 2024 m. (foto: https://www.instagram.com/a.p_railwayphotography?igsh=cm82dW50a3JyNzVh)

5. Paskutinio RA2 serijos traukinio eksploatacija Lietuvoje

2008 metais AB "Lietuvos geležinkeliai" įsigijo 4 vnt. dyzelinių traukinių RA2 (033, 034, 037 ir 039), kurie didžiają laiko dalį aptarnavo Radviliškio lokomotyvo depo maršrutus (daugiausia, Radviliškis - Klaipėda). 2024 metų pradžioje eksploatacijoje liko tik vienas dyzelinis traukinys RA2-033, kuris paskirtas aptarnauti maršrutą Vilnius - Oro uostas (Jašiūnai). 
LTG Link RA2-033, Vilnius, 2024/01/29

6. Vardų suteikimas keleiviniams traukiniams

Šių metų liepos 23 dieną startavo LTG grupės ir žurnalisto Edmundo Jakilaičio iniciatyva "Vardai traukiniams", kurios tikslas - svarbių Lietuvai progų pavadinimais ar iškilių asmenybių vardais pavadinti lietuvių pamėgtą transporto priemonę - traukinį. Vardai traukiniams buvo renkami naujienų portalo "Delfi" balsavimo būdu. Atsižvelgiant į balsavimo rezultatus, dyzeliniams traukiniams 730ML suteikti vardai: 730ML-001 "Birutė", 730ML-002 "Vytis", 730ML-003 "Jonas Karolis Chodkevičius", 730ML-004 "Jogaila", 730ML-005 "Žygimantas Augustas", 730ML-006 "Baltijos kelias" ir 730ML-007 "Karalius Mindaugas".
LTG Link 730ML-007 "Karalius Mindaugas", Vilnius, 2024/10/13

7. Naujas eksponatas Bėgių parke - manevrinis lokomotyvas TGK2

Šių Daug metų Kauno depe dirbo, o paskui tiesiog stovėjo nenaudojamas toks 1987 metų gamybos manevrinis lokomotyvas TGK2-7932. Kauno depe kažkada seniai jo paskirtis buvo stumdyti kitus lokomotyvus, kuriems buvo atliekami remonto ar techninės priežiūros darbai. Šis lokomotyvas buvo paskutinis iš šios serijos, eksploatuotas Lietuvos geležinkeliuose. Laimei, lokomotyvas nebuvo parduotas utilizuoti, o šių metų spalio pradžioje pateko į geležinkelių muziejaus Begių parką.
TGK2-7932, Bėgių parkas (Vilnius), 2024/10/13

Tai tiek įdomesnių įvykių mano akimis nutiko 2024 metais. Taip pat iš anksto galima paminėti dar vieną oficialiai paskelbtą žinią - LTG Cargo perka 17 vnt. prekinių elektrinių lokomotyvų. Bet prie šio klausimo teks sugrįžti vėliau.






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą